Komisja Nadzoru Finansowego wspiera ochronę klientów

[browser-shot url=”http://www.knf.gov.pl” width=”300″]

Komisja Nadzoru Finansowego zajmuje się przede wszystkim nadzorem nad wypłacalnością podmiotów finansowych takich jak banki czy zakłady ubezpieczeń. Jak się okazuje KNF zajmuje się również działalnością w myśl ochrony praw polskiego klienta. Komisja Nadzoru Finansowego w ostatnim czasie wystosowała do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów odpowiedni wniosek, który dotyczy nagminnego naruszania interesów konsumenta. KNF wnioskuje zarazem o zaplanowanie częstszych działań nadzorczych do których należą m.in.: kontrole, inspekcje, wezwania.

W ramach ochrony praw polskich konsumentów KNF w 2011 r. zwróciła się do Ministerstwa Finansów z projektem nowelizacji ustawy, która dotyczy działalności ubezpieczeniowej. W myśl nowelizacji ubezpieczyciele przed podpisaniem umowy ubezpieczeniowej powinni dokonać szczegółowej analizy potrzeb klienta. Zasady te nakazują szczegółową weryfikację wiedzy ubezpieczającego się klienta z zakresu ubezpieczeń. KNF zwraca uwagę na problem i proponuje nowelizację, ponieważ ze statystyk wynika, iż do UOKiK przekazuje się bardzo dużo informacji na temat niewłaściwych zachowań i niepoprawnych wzorców umownych na rynku ubezpieczeniowym. Komisja w czerwcu 2014 r. wydała Rekomendację U, która jest swego rodzaju zbiorem zasad dotyczących dystrybucji ubezpieczeń. Wskazówki te skierowane są do banków i ubezpieczycieli.

Mimo, iż Polska Izba Kontroli i Ministerstwo Finansów są niechętne wobec Rekomendacji U to jednak Najwyższa Izba Kontroli w pełni pozytywnie ocenia działalność KNF w ramach ochrony praw polskich klientów.

Szczegółowe informacje są tu.

Źródło:http://www.knf.gov.pl/Images/KNF_UFK_tcm75-39036.pdf

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *